WHO Health Alert launches in Arabic on WhatsApp

The service can be accessed by a link that opens a conversation on WhatsApp.

The new service provides the latest news and information on coronavirus including details on symptoms and how people can protect themselves and others. 

 

 

Geneva -- 27 March 2020

 

Today, WHO is launching dedicated messaging services in Arabic with partners WhatsApp and Facebook to keep people safe from coronavirus. This easy-to-use messaging service has the potential to reach 2 billion people and enables WHO to get information directly into the hands of the people that need it.

 

From government leaders to health workers and family and friends, this messaging service will provide the latest news and information on coronavirus including details on symptoms and how people can protect themselves and others. It also provides the latest situation reports and numbers in real-time to help government decision-makers protect the health of their populations.

 

The service can be accessed by a link that opens a conversation on WhatsApp. Users can simply type "مرحبا" to activate the conversation, prompting a menu of options that can help answer their questions about COVID-19.

 

Join WHO's Health Alert on WhatsApp: 

 

Arabic: wa.me/41225017023?text=مرحبا

 

 

 

منظمة الصحة العالمية تطلق خدمة التنبيهات الصحية على الواتساب باللغة العربية

 

جنيف -

تطلق منظمة الصحة العالمية اليوم خدمة رسائلها المخصصة باللغة العربية، بالشراكة مع شركتي واتساب وفيسبوك، لإطلاع الجمهور على آخر المستجدات المتعلقة بفيروس كورونا. وتتميز خدمة الرسائل بسهولة الاستخدام والقدرة على الوصول إلى جمهور واسع لا يقل عن ملياري شخص، من أجل إيصال المعلومات الصادرة عن المنظمة مباشرة إلى الناس الذي هم في حاجة إليها.

 

وستتيح خدمة الرسائل هذه للجميع، من قادة الحكومات إلى العاملين الصحيين وصولاً إلى الأهل والأصدقاء، أحدث المستجدات والمعلومات عن فيروس كورونا، بما في ذلك التفاصيل المتعلقة بأعراض المرض وكيف يحمي الناس منه أنفسهم والآخرين. كما تتضمن الخدمة روابط إلى أحدث تقارير الحالات وتقدم آخر الأرقام الآنية لمساعدة مقرري السياسات في الحكومة على حماية صحة سكانهم.

 

 wa.me/41225017023?text=مرحبا

Media Contacts
UN entities involved in this initiative
WHO
World Health Organization